Oda No: | 3202-3204 |
website: | www.hablab.itu.edu.tr | ITU_Labs |
E-posta: | |
Telefon: | 285 xxxx |
Laboratuvarın Amacı
Telekomünikasyon Mühendisliği Lisans Programı öğrencilerine temel ve ileri düzey haberleşme teknikleri ve sistemleri konusunda eğitim vermek; araştırma faaliyetlerinde bulunmak.
Laboratuvarın Görevi
7. yarıyıl zorunlu EHB 481 - EHB 481E Temel Haberleşme Sistemleri Tasarım ve Uygulamaları Laboratuvarı dersinde eğitim amaçlı kullanım
8. yarıyıl seçmeli EHB 431 - Sayısal Haberleşme Sistemleri Tasarımı ve Uygulamaları dersinde eğitim ve araştırma amaçlı kullanım.
Çalışma Alanları
- Analog ve Sayısal Haberleşme Sistemleri,
- Modülasyon Teknikleri,
- Kodlama ve Kod Çözme Teknikleri,
- Haberleşme Protokolleri ve Ağları,
- Sayısal Bağlaşma Sistemleri,
- Telsiz Haberleşme.
Laboratuvar Olanakları
- 5 adet TIMS ana deney seti,
- TIMS deney modülleri,
- DeLorenzo veri haberleşmesi ve sayısal bağlaşma deney seti,
- DeLorenzo haberleşme protokolleri ve ağları deney seti,
- Elettronica Veneta telsiz haberleşme deney seti,
- DECT telsiz telefon seti,
- LJT iletim hatları deney seti,
- 5 adet PICO sanal osiloskop ve spektrum analizörü,
- Analog ve sayısal osiloskoplar,
- İşaret üreteçleri,
- Güç kaynakları,
- Bilgisayarlar
Araştırmacı Bilgileri
Laboratuvardan sorumlu 3 öğretim üyesi (1 profesör, 1 doçent, 1 öğretim görevlisi, 1 mühendis) bulunmaktadır. Laboratuvarda 6 araştırma görevlisi deneyler yaptırmaktadır.
Laboratuvarda Yapılan Deneyler
Temel Haberleşme Sistemleri Tasarım ve Uygulamaları Laboratuvarı- Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu,
- Frekans Modülasyonu / Demodülasyonu,
- Örnekleme ve Darbe Modülasyonu,
- Darbe Kod Modülasyonu,
- Delta Modülasyonu,
- Temelband Haberleşmede Bit Hata Olasılığı
- Sayısal Modülasyon / Demodülasyon,
- Hat Kodlama ve Kısmi Yanıtlı İşaretleşme,
- Kanal Kodlama ve Kod Çözme,
- Yayılmış Spektrumlu Haberleşme ve CDMA,
- Modemler, Sayısal Bağlaşma ve Santraller,
- Haberleşme Protokolleri ve Ağları,
- Kanal Dengeleme ve Modelleme,
- Telsiz Haberleşme.
Broşür pdf dosyası linki: [pdf]